BoAb loggan

​Aktuellt

Nedan ser du våra nyheter!

  • ​Byte av brandvaranre i Grythyttan under vecka 47

    Gäller boende i Grythyttan.Nu är det dags för byte av brandvarnare. Arbetet för samtliga lägenheter kommer att utföras under vecka 47 av Leif Kroon, varje lgh beräknas ta ca 5-10 min. Är ni inte hemma kommer huvudnyckel att användas om det inte är ok ber vi er kontakta receptionen på 059164370 alt. bostad@hellefors.se.
  • ​Källvägen 6

    En badrumsrenovering måste göras efter en vattenskada på Källvägen 6 B vilket medför att det blir en hel del borrning i betong, som medför oljud under dagtid, framförallt under vecka 46. Arbetet med renoveringen kommer att ta några veckor och ibland kommer vattnet att behöva stängas av. Vid längre vattenavstängning så kommer vi att informera mer.
  • ​Byte av brandvarnare under vecka 46

    Gäller boende i Millesparken, Lindvägen och Kyllervägen.Nu är det dags för byte av brandvarnare. Arbetet för samtliga lägenheter kommer att utföras under vecka 46 av Leif Kroon, varje lgh beräknas ta ca 5-10 min. Är ni inte hemma kommer huvudnyckel att användas om det inte är ok ber vi er kontakta receptionen på 059164370 alt. bostad@hellefors.se.
  • ​Vattenavstängning torsdag den 14/11

    Gäller boende på Gillersvägen 2 A-K samt 6 A-L. Både varm och kallvatten kommer att stängas av på grund av installationsarbete. Arbetet påbörjas kl. 10 och avslutas kl. 12.
  • ​Utbyte av elmätare på Gillersvägen 8 A-D

    Relacom ska byta elmätare för fastigheten. Detta medför att ni bland annat tappar:Fiberanslutning samt TVBelysning i källare och trapphusHissarna blir avstängdaMotorvärmare blir avstängdaPorttelefonDörröppnareYtterbelysningDetta kommer att ske torsdagen den 7 nov kl. 12-14
  • ​Viktig information om hur vi går till väga när vi ska utföra ett arbete hemma hos dig!

    Vänligen läs igenom bifogat dokument!PDF
  • ​Byte av brandvarnare

    Med anledning av bedrägerier i Örebro och att vi fått reda på att våra hyresgäster blivit uppringda angående utbyte av brandvarnare vill vi uppmärksamma dig på att vi byter ut brandvarnare i alla våra lägenheter.Arbetet med utbyte av brandvarnare i våra lägenheter utförs av Leif Kroon på Leif Kroons El och arbetet utförs vardagar på ordinarie arbetstid.Vi delar ut information i områdena i god tid innan arbetet kommer att utföras.Har du några frågor så kontakta vår brandskyddsansvarige Cristian Eriksson på 0591-643 73Artikel NAlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

  • ​Stängt på kontoret

    Tisdagen den 5/11 är kontoret stängt.  Hela personalgruppen är på utbildning. Vår växel är öppen 8-14.30 sedan får man ringa vår jour vid akut felanmälan.
  • ​Hyresavi för nov och dec

    På grund av vakans (sjukdom) i organisationen skickas novembers och decembers hyresavi per post.
  • ​Bilder från nyrenoverade lägenheterna på Klockarvägen 18 

    Interiör

  • ​Information gällande Mästarnas Park

    På grund av att befintliga träd har blivit för gamla måste de tas ned. Detta beror på att det finns en säkerhetsrisk med gamla träd då de kan falla ned och skada personer i området. Som ersättning för nedtagna träd kommer ny växtlighet att planteras i enlighet med förslag från trädgårdsarkitekt.
  • ​Hyresförhandlingarna 2019 klara!

    Hyresförhandlingarna med hyresgästföreningen är nu klara. Hyreshöjningen slutade på i genomsnitt 2,14% för 2019 års hyror, men det går tillbaka till hyresgästerna i form av underhåll. Höjningen beror dels på att taxekostanader som värme mm höjs men också för att möta ett ökat behov av underhåll. Höjningen kommer att införas från och med aprilhyran. 
  • ​Invigning och öppen visning på Klockarvägen 18 B

    Den 25/2 kl. 14.30-18 hade vi öppen visning av våra nybyggda lägenheter på Klockarvägen 18 B i området Polstjärnan.Vi bjöd på kaffe/cider och bullar.Personal fanns på plats för att svara på frågor!Se för mer information och bilderPDF
  • ​Flytt av sopkärl på Gillersvägen 2 och 6

    Vi har flyttat sopkärlen på Gillersvägen 2 och 6 från innergårdarna ut till vägen. Förändringen har gjorts för att slippa tung trafik inne på gårdarna samt för att underlätta för dem som tar hand om sophämtningen. Vi tror också att våra gårdar nu blir trevligare att vistas på.
  • ​Återvinningsstation flyttas i Grythyttan 

    Återvinningsstationen vid Lokavägen flyttas den 4 september. Stationen kommer att flyttas till Magasinsgatan 1. Återvinningsstationen är till för hushåll i Grythyttan och ger dem möjlighet att lämna sina pappers-, plast-, metall- och glasförpackningar samt tidningar till återvinning, vilket väsentligt bidrar till att man aktivt sparar på jordens resurser vid tillverkning av nya förpackningar och produkter. Vad gäller möbler, elektronik och annat som ej ska slängas vid återvinningen hänvisar vi till Gyltbo som är en sopstation.
  • ​Anläggningsprojekt i Grythyttan

    Vecka 32 så drar NCC igång med ett anläggningsprojekt som kommer att beröra Stationsgatan för Boabs del. Arbetet beräknas pågå under tre månader. Det kommer att bli en del maskiner och rörelse i området under tiden. Vi ber er att respektera de avspärrningar som kommer att göras runt arbetsområdet. Vid ev. vattenavstängning så kommer NCC att informera berörda. Se information.PDF
  • ​Nytt pris på nycklar

    Fr. o m den 17 maj 2018 höjer vi priset på nycklar till 300 kr vid extrabeställning.
  • ​Meddelande till våra hyresgäster ang. trapphus

    Det har nyligen gått ut information till alla våra hyresgäster gällande bortforsling av cyklar, barnvagnar mm i trapphus, läs mer härWord
  • Hyreshöjning 2018

    Hyrorna höjs för bostäder, garage, carport, bilplatser, tillval och lokaler med förhandlingsklausul höjs med 1,15 % från och med den 1 april 2018. Kök och badrumsrenoveringar har ett tillägg på 250 kr per enhet.
  • ​Laddstolpe utan vårt kontor

    Nu är laddstolpen registrerad hos Laddinfra och är klar för användning! Finns på Sikforsvägen 9.
  • ​Vi har flyttat till nya lokaler!

    Vi har flyttat vårt kontor till Sikforsvägen 9
     
  • Nya informationstavlor

    Vi håller på att sätta upp nya informationstavlor i alla våra trapphus. På dessa tavlor finns information som är bra att ha för våra hyresgäster. I tavlorna finns ett blad som visar vilka som bor i trappuppgången. Saknar du ditt namn eller din sambos får du gärna höra av dig till oss på BoAB så ordnar vi det!
  • Anställd boguide

    Baran arbetar hos på Boab. Han har fått en anställning som Boguide. Hussin kommer främst att vara behjälplig med boendeintroduktion, tolk och ute i områdena.
  • Erbjudande om bortforsling!

    Vi på Boab erbjuder våra hyresgäster hjälp med att forsla bort saker som ska till återvinningscentralen vid Gyltbo mot en avgift på 500 kr. Vill ni boka tid för detta ringer ni Lotta på 059164370. Vi vill även passa på att meddela att vi fortsättningsvis kommer att debitera 1500 kr för de som slänger saker i källare och vid sopkärlen.Tack på förhand för att ni hjälper till att hålla våra bostadsområden fräscha.
  • ​Brandvarnare

    I dessa tider då många tänder ljus vill att alla våra hyresgäster är extra uppmärksamma på att brandvarnarna fungerar och inte är nedplockade där Boab satt upp dem. Tack på förhand för att du hjälper oss med detta!
  • Tillgänglighet i våra bostadsområden

    TillgänglighetsplanPDF HandbokPDF
  • ​Nytt studentkorridorsboende i Grythyttan

    Nu är det klart för inflytt, vårt nya korridorsboende för studenter I Grythyttan. Det finns rum från 2149 kr/mån. Är du intresserad och vill veta mer, kontakta oss på 0591643 70.